Sådan får du dine historier ud i medierne
Livsstil

Sådan får du dine historier ud i medierne

DBA Guide
DBA Guide

.. et foredrag om, hvordan din virksomhed kan få et hav af jeres pressemeddelelser gennem nåleøjet og ud i den danske presse.

Julie Schoen, DBAs presseansvarlige, tidligere marketings-redaktør og nyhedsjournalist er klar med et praktisk how-to-foredrag. For dig, der gerne vil brande din virksomhed, uden at ofre én eneste marketing-krone på det.

Julie Schoen er DBAs presseansvarlige, og hun er også DBAs talsperson. Det betyder, at hun er DBAs ansigt udadtil, og hun er den, der står for vores pressestrategi. I snart et årti er Genbrugsindekset udkommet, som er DBAs årlige, store rapport, der tager temperaturen på Genbrugsdanmark, og i den findes der et halv af tal og trends om danskernes genbrugsvaner. Julie har været inde over genbrugsindekset alle årene, og derudover har hun i kraft af sin lange anciennitet hos DBA en stor indsigt i DBAs egne data. Det betyder, at hun ofte bliver inviteret ud for at holde foredrag om danskernes genbrugsvaner samt om, hvor bæredygtigt det er at købe og sælge brugt.

Julie har snart holdt mere end 30 foredrag om dette tema, og du kan læse mere om denne type foredrag, ved at klikke på linket.

I denne artikel zoomer vi ind på den anden type foredrag, som Julie Schoen også bliver opfordret til at holde.

Foredrag om, hvordan du får dine historier i medierne.

Julie har arbejdet på DBA siden marts 2017, og har lige siden beskæftiget sig med at finde den gode DBA-historie og få den ”solgt” til de danske journalister. Selvom Julie var ansat i marketing-afdelingen som redaktør og var ansat til at skrive – og få skrevet - artikler og opfinde video-koncepter, som kunne sendes ud til DBAs brugere, var historierne så unikke, at de nogle gange blev bragt, helt uopfordret af diverse medier. Og sådan startede et hele.

Julie Schoen lagde en strategi og fik de næste mange år spyttet så mange historier ud i medierne, at DBA i flere år kunne klare sig uden en presseansvarlig.

I dag har Julie dog nu også officielt fået den rolle, og hun fortæller gerne om sine tips og tricks til, hvordan du får dine historier i medierne.

Inden Julie fik arbejde hos DBA, var hun ansat som forbrugerjournalist hos Metroxpress, og siden som nyhedsjournalist på BT.

Foredraget: ’Genbrugsindekset: Sådan bruger vi det til at få pressens opmærksomhed’

Sustainability Summit. Afholdt på hotel Scandic i København. Fotograf: Enu Krogh
Sustainability Summit. Afholdt på hotel Scandic i København. Fotograf: Enu Krogh

Læs mere om eventet, her.

Foredraget: ’Sådan får I jeres indhold til at fungere på de forskellige platforme’

Marott-netværksgruppen – et foredrag for netværksgruppen, som bestod af pressechefer. Afholdt hos DBAs hovedsæde i Taastrup
Marott-netværksgruppen – et foredrag for netværksgruppen, som bestod af pressechefer. Afholdt hos DBAs hovedsæde i Taastrup

Læs mere om eventet, her.

Foredraget: ’Sådan formidler du bæredygtighed, uden det bliver røv sygt’

Vestforbrændingen – et foredrag for alle bæredygtigheds-repræsentanterne fra de Sjællandske kommuner, som arbejder med affaldssortering i forvaltningerne.
Vestforbrændingen – et foredrag for alle bæredygtigheds-repræsentanterne fra de Sjællandske kommuner, som arbejder med affaldssortering i forvaltningerne.

Læs mere om eventet, her, her og her.

Foredraget: ’Sådan bliver dine historier læst på de sociale medier’

VINKkbh – et foredrag for alle VINK’s journalister og skribenter
VINKkbh – et foredrag for alle VINK’s journalister og skribenter

Læs mere om eventet, her.

Foredraget: ’Journalistik på sociale medier’

Netværksgruppe for kvindelige journalister
Netværksgruppe for kvindelige journalister

Læs mere om eventet, her.

Relaterede artikler